Thursday, November 12, 2009

rakan alam sekitar. lalala~

semalam aku bz sket kat ofis. kena pack hadiah family day untuk this weekend. tgh2 aku membungkus hadiah tuh tibe2 ofismate panggil aku, "hanim, nak pegi tak gotong-royong esok?", aku jawab "betol2 kena gotong-royong ke?" sebab aku bace kat surat yg dia tunjuk tuh ada tulis perasmian program rakan alam sekitar. ofismate aku pun tak sure but aku bagi jugak name aku dgn pesanan,"nnt tanye encik ***, nak pakai baju ape esok ye". aku memang malas la nak membanting tulang nih. maklum la, badan dh berat. huhu~

setelah mendapat informasi yg tepat, pagi tadi aku n ofismate ku bergerak la ke tempat yg sepatutnye, di esplanade temerloh je. mule2 tak paham knp buat kat situ, rupenye kempen membersihkan sungai pahang.huhu~ ramai la org2 kat situ, budak2 sekolah, kakitangan awam. kami diberi baju kaler hijau tuh, tp aku malas nak salin2 nih, so baju hijau tuh simpan je dlm kete.lalala~

nih antara pose mengada bergotong royong. action je lebih. lalala~ yg berbaju hijau itu adalah budak2 sekolah yg gigih+excited mengutip sampah yg dibuang oleh org yg tak reti2 jage alam kite nih. chewahh..

jauh wehh kami jalan, muke aku berbintat kena gigi nyamuk. huhu~ pakai glove konon2nye.

ofismate aku yg berlakon bersame aku mengutip sampah. lalala~



lepas habis aktiviti gotong royong, kami balik semula kat esplanade tuh. tibe2 aku nampak gajah beb. serius excited. mase tuh tak ramai lagi yg tgk gajah nih. gajah nih dtg dari kuala gandah, lanchang. betina. bernama lokimala. takde anak lagi. **gajah tuh yg ckp pada aku,hihi..tuan gajah yg ckp. pic nih mase aku tgh bagi gajah tuh makan pisang. dia suke. aku pun suke. =)


we're besfren. lalala~




pose di tepi sungai pahang. bersame ofismate ku juge. byk berjasa air sungai pahang nih. jgn la cemarinye. chewahhh..semangat menjaga alam sekitar nih. =)

No comments:

Post a Comment