Saturday, April 20, 2013

anak-anak mama

nur adriana hadhirah dan muhammad adib haziq adalah penyeri hidup mama dan abah..kami syg kedua-duanya, tiada beza..dua2 pun mama yg lahirkan, dua2 pun mama yg susukan, tiada beza..cuma mama dan abah sgt perlu bersabar membesarkan anak2 ini..

kami memerlukan tahap kesabaran yg paling maksima untuk membentuk dua insan kecil ini menjadi anak yg baik, yg soleh, yg bijak dan semua sifat baik yg perlu ada pada dua insan ini. adriana dan haziq masih terlalu kecil untuk berfikir sendiri, tidak tahu membezakan yg mana baik dan yg mana buruk, yg mana selamat dan yg mana bahaya..mama dan abah berusaha untuk membentuk sifat baik itu..

kadang2 memang tercabar kesabaran mama bila adriana mula main yg bukan2, mula nak yg bukan2..tp mama cuba utk bertahan selagi boleh, even kadang2 mama termarah dan meninggi suara bila adriana tak dengar ckp..bukan mama x syg adriana, mama terlalu sygkan adriana..

kini baru sy sedar betapa susahnya nak membesarkan anak2 ini..membentuk mereka menjadi insan yg paling berguna sgt menguji mental dan fizikal sy sebagai ibu..harap sy sentiasa diberi kekuatan dan kesabaran dalam membesarkan anak2 ini..

nur adriana hadhirah : 2 tahun 1 bulan
muhammad adib haziq : 1 bulan 10 hari



No comments:

Post a Comment