Saturday, April 24, 2010

41 hari lagi..

entry 41 hari lagi..perasaan? sedikit menggelabah..hihihi

hari nih sabtu, ada sekolah ganti, untuk cuti hari raya nnt..nasib baik la sehari je..so next week boleh la sambung semula perancangan yg telah di susun atur chantekk-chantekk...

okeh. semalam received call from aunty yg buat baju nikah sy. dia call suruh dtg kedai hari nih, untuk fitting. lepas balik sekolah. gigih drive ke kedai itu. dalam kepala dah berpikir bukan2 dah..jgn la jadi yg bukan2, ahaks..sampai je kedai tuh, aunty itu tiada, yg ada staff dia. so pekerja dia suruh sy cube baju itu. my first impression, bila tengok baju itu..IANYA CHANTEKKK!!! then sy pun try baju itu. pakai kain dulu, ngam..sy suke..pakai baju pula..haihhh...tak boleh zip di belakang. tangan kan tak sampai, sy pun panggil pekerja itu, minta tolong zip kan..sgt ketat! di bahagian dada! i was wonder, adalah bahagian dada sy membesar? okeh! tak puas hati, suruh pekerja itu amik buku tempahan, tgk ukuran dada sy, then suruh pekerja itu amik tali pengukur..ianya tepat seperti ukuran dalam tempahan! okeh! dada sy tidak membesar langsung. tp kenapa baju itu sgt sempit di bahagian dada? haihhh..mungkin aunty itu silap, sy suruh buka semula jahit bahagian dada..hari isnin nnt sy akan datang fitting lagi sekali. okeh! tak dinafikan aunty itu jahit kemas dan baju sy kelihatan chantek di badan ku yg chubby ini..lengannye sy suke..

stop hal baju nikah. then sy pegi memborong puding mangga. hanya dapat membeli 800 puding mangga je. sebab dah habis stok. nnt sy akan datang kemudian untuk membeli puding mangga lagi. sy mahukan 1000 puding mangga untuk di masukkan ke dalam goodie bags.

then bila dah petang, sy pegi pula ke kedai pengantin, dah buat appointment semalam untuk berjumpa hari ini. kakak itu mahu ukur badan sy. sy dah tgk kain untuk dibuat baju sanding. sy suke. kakak itu ckp dia akan siapkan baju sanding dalam masa 2 minggu, then dia akan tunjukkan pada sy. yeay!

**semakin kuat semangat berdiet setelah fitting baju tadi...hihihi

No comments:

Post a Comment